Alla vill ha mer tid

Tid. Den har så olika betydelser för alla människor.
Tid att hinna göra läxor och arbeten, tid att hinna träffa
de man tycker om, tid att ta hand om sig själv. Tid att läka.
Tid att hinna gör allt som man drömt om sen man var liten,
tid att visa vem man är och bli den man vill vara. Alla söker
vi mer tid. Jag saknar tid, mycket tid som jag aldrig kommer
att kunna få tillbaka. För tiden passerar utan barmhärtighet
för de som vill ha lite mer. Om jag fick mer tid skulle det inte
vara nu, för nu uppskattar jag den tid jag har. Tiden jag skulle
få skulle finns då innan jag visste hur skört ett liv är och hur
fort, nästan på en sekund, livet kan förändras föralltid.


Ge mig lite av din tid, så ska jag visa dig att vi är bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback